مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 16:352023-12-04اقتصادي

اولین گام در  دستیابی به امنیت غذایی، حفاظت از خاک های زراعی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اولین قدم در دستیابی به امنیت غذایی و خودکفایی حفاظت از خاک های زراعی و کشاورزی است و تمام تلاش خود را در جهت بهره وری و حفاظت از این سرمایه ملی بکار خواهیم گرفت.

- ایسنا/اردبیل رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اولین قدم در دستیابی به امنیت غذایی و خودکفایی حفاظت از خاک های زراعی و کشاورزی است و تمام تلاش خود را در جهت بهره وری و حفاظت از این سرمایه ملی بکار خواهیم گرفت.

نوبخت اژدری در مراسمی که امروز، 13 آذر به مناسبت روز جهانی خاک سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: خاک هر منطقه به نوعی سرمایه ملی محسوب می شود، زیرا امنیت غذایی هر کشوری نماد استقلال آن کشور است و تخریب خاک باعث از بین رفتن کشاورزی پایدار و به تبع آن از بین رفتن امنیت غذایی و در نهایت منجر به زوال تدریجی استقلال آن کشور می شود به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل وی ادامه داد: خاک علاوه بر حفظ پوشش گیاهی و تامین امنیت غذایی، توانایی ذخیره آب درون خود و افزایش زمان تمرکز آب حوضه های آبخیز و جلوگیری از وقوع سیلاب را دارد.

این مقام مسئول افزود: هدر رفت خاک و کاهش حاصلخیزی، ایجاد و افزایش روان آب و سیلاب، آلودگی آب ها، افزایش رسوب گذاری در مخازن سدها و منابع آبی، کاهش بهره ور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین گام در  دستیابی به امنیت غذایی، حفاظت از خاک های زراعی است

اولین گام در  دستیابی به امنیت غذایی، حفاظت از خاک های زراعی است